آدیداس (adidas) کیست یا چیست؟

فعالسازی: آدیداس همواره بر تعامل مستمر با مشتری تأکید دارد. اهداف: آدیداس قصد دارد تا سال 2020، شمار دفاتر و فروشگاههای خود را در سرتاسر جهان افزایش دهد. آدولف داسلر در سال ۱۹۴۸ شرکت خود را ثبت کرد و نام آن را با ترکیب نام و نام خانوادگی خود “آدیداس” گذاشت. برای سالهای طولانی آدیداس بزرگترین نام در کفش های ورزشی بود ، اما رقابت در دهه ۱۹۷۰ افزایش یافت ، به ویژه از طرف شرکت های جدید مانند نایک. با خرید این شرکت، نام Adidas به Adidas-Solomon تغییر پیدا کرد.امروزه آدیداس در اکثر کشورهای دنیا دارای شعبه و نمایندگی است. اونز، متقاعد شد و خرید. وی به یک ورزشکار خوب تبدیل شد تا جایی که توانست به نقاط ضعف محصولات ورزشی موجود در بازار پی ببرد. هر کاری که در ورزش انجام می دهیم تحولی نوین در برندها بشمار می آید.برندها وسیله ی ارتباط ما با مشتریان می شوند.بنابراین موفقیت برند آدیداس به معنی موفقیت در تجارت است.با ایجاد تحول نوین در برند بیش از پیش به این موفقیت نزدیک تر خواهیم شد.

مشتریان همچنین میتوانند نظرها و انتقادهای خود را بیان کنند. در این روش، افرادی که طراح رسمی آدیداس نیستند هم میتوانند ایدههای خلاقانه خود را به شرکت ارائه دهند. همکاری خلاقانه با هدف استفاده از ابزارها، محیطها و ایدههای جدید صورت گرفته است. آدیداس مدعی است که درِ این شرکت به روی همه طراحان باز است و از همه دعوت میکند تا برای ساخت آینده ورزشی بهتر همکاری کنند. بهعنوان مثال، آدیداس با همکاری نهاد فوتبال آمریکا و باشگاه فوتبال نیویورک سیتی، تا 5 سال آینده 50 زمین بازی در این ایالت میسازد. منبع باز، نوعی نوآوری مبتنیبر همکاری است. منبع باز، مبتنیبر خلاقیت، همکاری، یادگیری و اعتماد است.

آرم کنونی این شرکت، دومین آرمی است که آدولف طراحی کرده بود، با این تفاوت که زیر آن نوشته adidas نیز وجود دارد. پیشبینی نیازهای مشتری اهمیت بسیاری دارد. در اواسط واپسین روزهای دههی ۱۹۹۰ آدیداس برند خود را به سه گروه با دیدگاههای جدا تقسیم کرد: کارآیی آدیداس به منظور نشان دادن توجه به ورزشکاران، آدیداسهای اصل به خاطر توجه به طراحیهای قبلی که الگوی شناخته شدهی سبک زندگی است و در آخر هم اهمیت سبک که مربوط به بازار مد است، اصلیترین گروه هم Y-۳ است (گروهی که رابطه ای بین آدیداس و طراح مد نوپا Yohji Yamamoto را نشان میدهد، Y نشانگر اسم Yamamoto و ۳ نشان دهندهی سه خط آدیداس است). دفاتر مرکزی بین المللی شرکت آدیداس در آلمان و سایر مناطق تجاری جهان مثل پورتلاندو، هنگ کنگ، تورنتو، تایوان، انگلیس، ژاپن، استرالیا و اسپانیا قرار دارند.

این شرکت همزمان بر تولید انواع محصولات و عرضه محصولات در سرتاسر جهان متمرکز است. دفاتر این شرکت در سرتاسر جهان سعی میکنند تا برای مشتریان لحظات ویژهای خلق کنند. عواملی همچون بازاریابی قوی، کیفیت بالا، تاکید روی بهینهسازی محصولات و استقبال از نظر مشتریان باعث رشد و جهانی شدن برند آدیداس شدند. 12- نوارهای این برند که شاخص ترین جنبه تجاری آدیداس است، در اصل برای پایداری و نه طراحی روی کفش های کتانی قرار می گیرد. پیش از جنگ جهانی دوم هر دو برادر به حزب نازی پیوستند، اما رادلف توانست خود را به رده های بالای حزب نزدیک تر کند.