آشنایی با آدیداس – همشهری آنلاین

لوگوی آدیداس برای بار سوم نیز متحول گردید و نسخۀ نهایی به بازارهای جهانی معرفی شد. در اوایل قرن بیست و یکم آدیداس با طراحان جدید به رقابت پرداخت و تغییرات اساسی در زیرساختهای خود به وجود آورد. در این سندل هم مثل Santiosageبرآمدگیهایی برای ماساژ قسمت درد پا بعد از ورزش، کف صندل وجود دارند، هرچند به عنوان یک سندل معمولی بین افراد غیر ورزشکار هم رایج است. هر چند شایعات زیادی درباره ی این نام وجود دارد. در این لوگو سه خط موازی ، به کیفیت، انعطافپذیری، تسلط و نفوذ در بازار اشاره دارد. این سه خط به عقیدهی بسیاری، به کیفیت، انعطاف¬پذیری، تسلط و نفوذ در بازار اشاره دارد. آدیداس پرفورمنس (به انگلیسی : Adidas Performance) در واقع به تولید همه ی ملزومات و تجهیزات تخصصی ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی می پردازد و هدف خود را بهبود مهارت ورزشکاران و رسیدن به غیر ممکن ها عنوان کرده است.

محصولات آدیداس پرفورمنس هدف خود را بر روی تولید لوازم مورد نیاز ورزشکاران در رشته های فوتبال، دو میدانی، بیسبال، بسکتبال، تنیس و گلف متمرکز کرده است. پوشاک ورزشی ریبوک (ریباک)، شرکت لوازم گلف تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه های شرکت آدیداس هستند. او با انجام اقداماتی مانند ادغام کردن آدیداس با شرکتهای دیگر، خریدن شرکتهایی مانند ریبوک و استخدام حرفهایترین متخصصان طراحی پوشاک ورزشی، برتری خود را به اثبات رساند. رقبای آدیداس در آن سالها این برند را نماد برتری در تجهیزات و فناوری ساخت و مواداولیه میدانستند.حرکت مهم بعدی، ورود به بازار پرسود آمریکا بود که در سالهای پایانی دههی ۱۹۵۰ انجام شد. سادگی نماد آدیداس سبب محبوبیت زیاد این لوگو در میان طرفداران شد.

قله نماد سخت کوشی، صبر و تحمل مشکلات است. آخرین لوگوی آدیداس متشکل از کلمه adidas و سه خط موازی است که به شکل یک کوه در کنار هم قرار گرفتهاند. آدیداس در حال حاضر کفشهای مخصوص دویدن بسیار متنوعی نظیر adiStar Salvation ۳ و adiStar Ride ۳ تولید میکند؛ این شرکت کفشهای ورزشی گرانقیمت خود را با استفاده از چرم کانگرو تولید میکند که بیشتر به صورت سفارشی عرضه میشود. مهارت آدیداس در این است که پوشاک و کفش را برای هر ورزش، هر مُد و سبک و همچنین سلیقه هر ورزشکار به صورت تخصصی ارائه دهد. بانک Credit Lyonnais آدیداس را به، رابرت لویس دریفس، یکی از دوستان برنارد تاپی با مبلغی بیشتر از چیزی که تاپی بدهکار بود، یعنی به جای ۸۵/۲ میلیارد فرانک (معادل ۴۷۹/۴۳۴ میلیون یورو) با قیمت ۴۸۵/۴ میلیارد فرانک (معادل ۵۱۴/۶۶۸۳ میلیارد) فروخت.

هر یک از این برندها محصولات متنوع با کیفیت و قیمت های متفاوتی عرضه می کنند. پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فکر ثبت شرکت و پيدا کردن نامی برای محصولات خود افتاد. استوکهای این کفشها پس از فرسودهشدن قابلیت تعویض داشتند. کفشهای آدی در سال ۱۹۵۷ معرفی شدند و بهمرور، تمامی شرکتهای دیگر ازجمله رقیب دیرینه، یعنی پوما، آنها را کپی کردند.نوآوری دیگر آدی که سرعت جهانیشدن برند آدیداس را چندبرابر کرد، کفشهای مخصوص فوتبال با استوکهای پیچی بود. او در سال ۲۰۱۷ قرارداد خود را با این شرکت که یک خط تولید کفشهای کتانی فوتبالی با نام مسی نیز دارد، تمدید کرد. شرکت آدیداس با گذر زمان توسعه یافت و چندین نوآوری را وارد دنیای کفش کرد؛ این شرکت برای اولین بار کفشهای مخصوص راهرفتن روی یخ و کفشهایی با دو سری استوک تولید کرد.