به قلب آرسنال و ورزش میزند سود به اضافه سود

هرگز موجودی انبار به پایان نرسد: محصولات آدیداس باید همیشه دردسترس مشتریان باشد. آدیداس قصد دارد تا سال 2020 به سریعترین شرکت ورزشی جهان تبدیل شود. یک شرکت چند ملیتی است که مقر اصلی آن در هرتسوگنآوراخ در آلمان واقع شده است و در زمینه طراحی و تولید کفش، لباس و لوازم ورزشی فعالیت می کند. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آدیداس، بزرگترین تولید کننده لباس ورزشی در اروپا و دومین شرکت عرضه لوازم ورزشی در جهان محسوب میشود که در زمینه طراحی، تولید و توزیع لباس، کفش ورزشی، ساعت، عینک آفتابی و محصولات مراقبتهای شخصی فعالیت دارد. وظیفه این خط تولید، طراحی و تولید پوشاک و لوازم ورزشی زنانه است، که هم چنان به کار خود ادامه میدهد. اول اینکه فوتبال و ورزش طبق شعار همیشگی فیفا باید از سیاست جدا باشد، اما آنچه اتفاق افتاده، متاسفانه این تحریم هایی که علیه مردم ایران از سوی آمریکا صورت گرفته موجب بوجود آمدن مشکلاتی در مراودات مالی شده که گریبان گیر فوتبال ایران هم شده، به طور خاص کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به دلیل این مشکلات نتوانسته هفت ماه حقوق خودش را دریافت کند و موجب شده که ادامه همکاری کی روش با ایران با مشکل روبرو شود، به این دلیل که هر پولی از مبداء ایران به اروپا و وارد بانک های بین المللی می شود، آمریکا براساس تحریم ها آنها را بلوکه می کند و هر کسی که با ایران مراوداتی دارد، پول های آنها ضبط می شود و با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند.

پس از این واقعه بود که برادران داسلر از سراسر دنیا نامه هایی مبنی بر تقاضا برای استفاده از کفش های آن ها توسط ورزشکاران دریافت کردند. آدولف داسلر نیز پس از بازگشت از جنگ جهانی اول تولیدی کفشهای ورزشی خود را در لباس شویی مادرش در هرتسوگنآوراخ را راه اندازی کرد. آدولف آدی داسلر تولید کفش ورزشی را از آشپزخانهی مادرش در هرتسوگن اوراخ در باواریا بعد از جنگ جهانی اول شروع کرد. وقتی پس از پایان جنگ به خانه بازگشت متوجه شد که ویرانیهای جنگ، کسب و کار خشکشویی مادرش را کاملا نابود کرده است. آدی و رودولف هم از این فرصت برای گسترش کسب و کارشان نهایت استفاده را کردند.

علیرغم جدائی دو برادر، اما سرنوشت دو شرکت آدیداس و پوما شباهت های زیادی با هم دارند. این مالکیت در پی ادغام این دو کمپانی روی داد. این ادغام هنر و ورزش برای کمپانی آدیداس یک اتفاق خوشایند محسوب می شد چون تبلیغات غیرورزشی را برای آدیداس در صنعت کالاهای ورزشی وارد کرد. آنها علاوه بر کفش های تخصصی برای فوتبالیست ها، شروع به طراحی کفش و محصولات ورزشی در زمینه های دیگر کردند. نمایشگر رایانه ای آدیداس دارای یک نمایشگر رایانه ای بود که به ورزشکاران امکان می داد میزان کالری سوزانده شده و سرعت آن ها را از جمله موارد دیگر بررسی کنند. اما در مورد موضوعی که با شرکت آدیداس رخ داد؛ به نظر در ابتدا باید به این موضوع توجه کنیم که آیا شرکت “آدیداس” با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد داشته یا خیر.

در آن زمان شرکت آدیداس گفت که قوانین وزارت صنعت ایران اجازه سرمایه گذاری در این کشور را نمی دهد و اعلام کرد که اگر قرار بر این باشد که 25 درصد محصولات ما تولید ایران باشد، این امکان عملا برای ما مقدور نیست و این قرارداد به شکل اسپانسری امضاء نشد و تنها در حد فروش لباس بود که هر شرکتی می توانست این قراداد را با یکی از نمایندگی های آدیداس امضاء کند که فدراسیون فوتبال ایران این قراداد فروش لباس را با نمایندگی آدیداس در خاورمیانه امضاء کرد و برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات مالی این قرداد بین فدراسیون فوتبال ایران و نمایندگی آدیداس در خاورمیانه بسته شد. آدولف متوجه شد که برای هر ورزش، کفش اختصاصی وجود ندارد و این موضوع یعنی نبود کفش مناسب و مخصوص مطمئنا در میزان کارایی و عملکرد ورزشکاران اثر منفی خواهد داشت.