تاریخچه جالب شرکت آدیداس – شهر کفش

البته، این رقابت درنهایت بهنفع آدیداس تمام نشد و ناتوانی در خرید شرکت تولیدکنندهی توپ گلف Top-Flite آنها را در تعقیب کالاوی نگهداشت.در سال ۲۰۰۲ و مدتی پس از شروع استراتژی خردهفروشی نایک، آدیداس تصمیم گرفت وارد این کسبوکار شود. شرکت آدیداس با گذر زمان توسعه یافت و چندین نوآوری را وارد دنیای کفش کرد؛ این شرکت برای اولین بار کفشهای مخصوص راهرفتن روی یخ و کفشهایی با دو سری استوک تولید کرد. آدیداس در گذر زمان تصمیم به گسترش خطوط تولید مجموعه اش گرفت. آنها درحالرقابت با طراحان جدیدی همچون Tommy Hilfiger و Polo Ralph Lauren بودند و برای باقیماندن در رقابت، به تغییر اساسی زیرساختها نیاز داشتند. با خرید این شرکت، نام Adidas به Adidas-Solomon تغییر پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با تغییر و تحولات لوگوی برند معروف آدیداس آشنا کنیم. در این بخش قصد داریم مروری بر تاریخچۀ لوگوی آدیداس و پیشینۀ شکل گیری این برند معروف داشته باشیم.

در واقع آدیداس پس از گسترش دامنۀ تولید محصولاتش در هر گوشه از دنیا، این پیشرفت را با طرح سه برگ بر روی سه خط معروفش نشان داد. عبارت adidas برگرفته از جملهی “All Day I Dream About Sport” به معنای “هر روز به ورزش فکر می¬کنم” است. به طور مثال خیلی ها فکر می کنند نام این برند مشتق از جملۀ ( All Day I Dream About Sport ) به معنی، “هر روز دربارۀ ورزش رویاپردازی می کنم” است. چگونه کار می کند ؟ آدولف از ابتدا با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفشهای ورزشی را آغاز کرد. این شرکت در سال ۱۹۷۰ محصول بعدی خود یعنی توپ فوتبال را طراحی کرد. سپس آدیداس تجهیزات ورزشی مانند توپ و راکت نیز تولید کرد. همچنین کمپانی آدیداس برای رونمایی از توپ جام جهانی ۲۰۱۸، از نام این چهره جهانی استفاده کرد.

تا اینکه روبرت دریفوس فرانسوی در سال 1993 آن را با قیمت بسیار بالایی خریداری کرد و ناجی برند آدیداس گردید. این شرکتهابری آدیداس و نایک و Dallas Cowboys تولید محصولات داشتند تا اینکه در سال ژانویه ۲۰۱۱ بسته شدند. از میان بازیکنان بزرگ فوتبال نیز میتوان به مسی، زیدان، کاکا، بکام، جرارد و بسیاری دیگر اشاره کرد که در تبلیغات این برند ظاهر میشوند.آدیداس علاوهبر تیمها و بازیکنان، یکی از اسپانسرهای اصلی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا نیز محسوب میشود. پس از جنگ جهانی اول، یک شرکت تولید چینی تاسیس کرد و کمی بعد هم پا در بازار تولید چرم گذاشت. آنها ۲ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، بدلیل اختلاف نظرهای سیاسی شدید از هم جدا شدند. از ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۵ کار این دو برادر در مدت کوتاهی بسیار رونق گرفت و تا پیش از جنگ جهانی دوم این دو سالانه بیش از ۲۰۰ هزار جفت کفش به فروش میرساندند.

این کمپانی در بازار مردان به موفقیت ویژهای دست یافته، به نحوی که امروزه عطرها و محصولات مراقبت از بدن تحت برند آدیداس در بیش از 82 کشور جهان به فروش میرسند. کفشهایآنها گرفته شده از چرم چکمههای کریکت قدیمی است که سالهای سال دست نخورده باقی مانده بودند، چرمهایی که انعطاف پذیرتر هستند اما از شست پا کمتر مراقبت میکنند، به همین دلیل خوردن توپبه پاهای ضربه زننده و درد اتفاق چندان نادری نبود. او همچنین برای محصولات خود که در آن زمان فقط کفش های ورزشی بودند، لوگویی را طراحی کرد. در سال ۱۹۲۰ آدولف داسلر (Adolf Dassler) جوان بیست ساله آلمانی شروع به ساخت کفشهای ورزشی کرد و سعی کرد که کفشهای زیبا و با کیفیت را تولید کند. آدولف داسلر در سن ۷۸ سالگی یعنی در سال ۱۹۷۸ درگذشت و سهام این شرکت برای پسر و خانواده اش ماند. اما در سال ۱۹۸۹ خانواده داسلر از شرکت بیرون رفتند و آدیداس به شرکتی “سهامی عام” تبدیل شد.