تاریخچه شرکت آدیداس/ ادیداس Adidas و نحوه تشکیل آن

از سالن های ورزشی گرفته تا راه باریکه ها ، استادیومها و خیابانها.در سطح شهر برند آدیداس ، پوشاک و کفش تمام رشته های ورزشی ، هر مد و استایلی را به شما پیشنهاد میکند.فرقی نمی کند که ورزشکار باشید یا مدگرا ، در سال 2011 این کمپانی ورزش ، خیابان و استایل را برای نخستین بار در یک گروه قرار داد تا به جهانیان بگوید در تمام این زمینه ها صاحب سبک است.( تمام این سبک ها در لیونل مسی ، دیوید بکهام ، کتی پری و دریک رز مشاهده شده است ). پس از تسلط ریباک در تولید محصولات فیتنس و ایروبیک در سالهای 1980 به واسطه ی تولید محصولاتش و تجارت با کمپانی یک رقابت بلندمدت را با کراس فیت “CrossFit ” در سال2011 انجام داد. آدیداس زمانی بیشتر مورد علاقه ی عموم قرار گرفت که از لوگوی سه خطی بر روی کفش هایش استفاده کرد و این در حالی بود که در یک کنسرت با 40000 تماشاچی یکی از این تماشاچیان از کارگران کمپانی آدیداس بود.

این مارک در ابتدا با نام آدیداس شناخته نمی شد که بنای اصلی موسس آدی داسلر است، اما با نام Gebrüder Dassler Schuhfabrik در سال 1924 شروع به کار کرد. آدی داسلر در سال 1978 درگذشت، و این شرکت در طی دهه 1980، علی رغم یک قرارداد نوآورانه تایید با گروه رپ Run-D.M.C، سازندگان آهنگ محبوب “My Adidas” (1986)، سقوط سهام بازار را تجربه کرد. در حقیقت، آدیداس سوپراستار اولین کفش بسکتبال بود که دارای یک نقاشی بالا بود و دارای قسمت بالایی تمام چرم بود. آدیداس اولین برندی بود که میکروچیپ را در طراحی کفش های ورزشی خود وارد کرد.

این میکروپروسسور با توانایی محاسبه بیش از ۵ میلیون فرمول ریاضی در ثانیه، اولین کفشی را خلق کرد که به راحتی میتواند شرایط استفاده کننده را در نظر بگیرد و فرم کفش را براساس نیاز تغییر دهد. در حالی که هنوز در رقابت مستقیم نایک، رقیب سرسخت خود قرار دارد، آدیداس با طراحی های جدید و بهبود یافته از جرمی اسکات، طراح مشهور جهان، و معرفی فناوری جدید و جدیدی مانند Ultra Boost، توانسته است توجه زیادی به این برند جلب کند. طراح جرمی اسکات، که اکنون مجموعه کاملی از کفش های کتانی آدیداس را با نام خود دارد، همکاری خود را با این برند سال ها قبل آغاز کرد، زمانی که آدیداس نسخه ای از کفش ورزشی Forum Hi را با چهره طراح تولید کرد. این توپها در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ با نام Teamgeist استفاده شدند، توپهایی که حین ضربه خوردن نسبت به توپهای قبلی مسافت بیشتری طی میکردند.

برای سال های زیادی آدیداس بزرگترین نام در کفش های ورزشی بود، اما رقابت در دهه 1970 افزایش یافت، به ویژه از شرکت های جدید تری مانند نایک که وارد بازار شدند. تعیین رنگ مشکی برای این لوگو صرفا تصادفی نبوده و هدف اصلی ایجاد انگیزه ورزش در جوانان و تشویق کسانی است که برای ورزشکار شدن تلاش میکنند. آدیداس تا به امروز سه لوگو داشته است. این مدل جدید توانایی های بیشتری داشت، از عمر بیشتر باتری تا توانایی تغییر فرم کفش از کفش راحتی تا کفش ورزش حرفه ای. هم چنین موتور طراحی شده در این کفش، گشتاوری با توان بیش از ۱٫۵ برابر مدل قبلی را شامل می شد. محصولات آدیداس به طور سنتی با یک مارک تجاری سه نوار مشخص می شوند، که همچنان عنصری در آرم های جدید “trefoil” و “mountain” این شرکت است. یک مدیر آدیداس که در آن مکان حضور داشت چنان تحت تأثیر قرار گرفت که آن ها درجا به گروه پیشنهاد یک میلیون دلار را دادند.