تاریخچه لوگوی برند آدیداس کفشهایی که برای پیمودن جهان طراحی شدند

درنهایت ورزشکارانی که از کفشهای جدید آدیداس استفاده میکردند، ۷۲ مدال و ۳۳ رکورد المپیک کسب کردند.پس از موفقیت المپیک برلین، سبک جدیدی از عقد قرادادهای آدیداس شروع شد. آدولف آدی داسلر تولید کفش ورزشی را از آشپزخانهی مادرش در هرتسوگن اوراخ در باواریا بعد از جنگ جهانی اول شروع کرد. در سال 1987، هورست داسلر -پسر و جانشین آدولف- به طرز مشکوکی فوت شد. کفشهایآنها گرفته شده از چرم چکمههای کریکت قدیمی است که سالهای سال دست نخورده باقی مانده بودند، چرمهایی که انعطاف پذیرتر هستند اما از شست پا کمتر مراقبت میکنند، به همین دلیل خوردن توپ به پاهای ضربه زننده و درد اتفاق چندان نادری نبود. نه تنها طی دهههای ۱۹۶۸۰ و ۱۹۹۰ اسپانسر بی چون چرای کفش و البسه مردان شمارهی یک تنیس جهان ایوان لندل و استفان ادبرگ و زن برتر تنیس استفی گراف بود، اما با این حال هر یک از این بازیکنان سبک طراحی گرافیکی مخصوص خود را در بازیها داشتند، که در عموم مردم هم به فروش میرسیدند.

امروزه این ویژگی کاملا طبیعی است اما در دهه 80 که کامپیوتر وجود نداشت این ویژگی در کمتر کفشی متداول بود. شاید این سوال پیش آید که شیوه ی جلب اعتماد ورزشکاران کل جهان در این دهه ها به چه نحوی توسط ادیداس صورت گرفته است؟ تقریبا زمینه ای شد تا مستقیما کمپانی آدیداس به ثبت برسد و کارگرانی که در آن سخت مشغول کار بودند اشتیاق خاصی به تولید اسنیکر یا همان کفش های کژوال و خیابانی این برند پیدا کنند. فناوری PUMP در سال 1989 موفقیت شدید تجاری برای ریباک موجب شد و سبب شد تا ریباک در شاخه تندرستی و سلامت به خوبی بدرخشد. ClimaCool در سال 2002 ، فناوری آدیداس Adizero در سال 2004 و بوت فوتبال F50 که در زمان جام جهانی فیفای آلمان در سال 2006 طراحی شدند تاآلمان به هدف نزدیک شوند.همانند کاری که مدیرعامل برای پیشرفت کمپانی انجام داده بود.هربرت هینر پس از ثبت فناوریش رهبری گروه آدیداس را عهده دار شد و این موجب سر پا ماندن مدیرعامل تمام کمپانیهای DAX در سال 2011 گردید.هینر توسط اعضای کمیسیون اجرایی تیم ملی مورد تجلیل قرار گرفت که این اعضا اخیرا شامل رابین جی استالکر از نیوزیلند (عضو کمیسیون ملی) ، اریک لیرک (عضو برندهای جهانی)و گلن بنت (عضو اقدامات جهانی) هر دو از کشور ایالات متحده و رونالد آشیل از آلمان (عضو بازار فروش جهانی) می باشند.

تولید محصولات مبتنی بر فناوری ، راز موفقیت آدی داسلر داشتن یک ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد بود. او با ورزشکاران در شهر هرتسوگن اوراخملاقات میکرد و با دقت تمام به حرفایشان گوش می داد تا از این طریق به رفع نیازهایشان کمک کند و این از طریق تولید محصولات جدید طبق نیازهای مطرح شده از سوی ورزشکاران صورت می گرفت که این امر بر کیفیت تولید محصولات و کفش های ورزشی می افزود. با گسترش محصولات آديداس، آدولف داسلر علامت جديدی برای شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۱ وقتی آدیداس قرارداد خود را با این شرکت فسخ کرد، مدیراجرایی Greenpeace، ریل رادفورد، به آدیداس دستور داد تا در راستای حفاظت از جنگلها قدم بردارد و به حفظ جنگلهای استوایی اهمیت دهد.

کار آنها در مدت کوتاهی گرفت و تا پیش از جنگ جهانی دوم این دو برادر سالانه بیش از ۲۰۰ هزار جفت کفش به فروش می رساندند. رادولف هم به آنهامیگفت که به زیرزمین بروند و رایگان یک جفت کفش پوما بردارند. این حادثه تلخ موجب پس رفت آدیداس شد.پس از خانواده ی داسلر ، کمپانی از صحنه ی تجارت خارج شد و باعث و بانی اش هم تصمیمات استراتژیکی بود که موجب شد یک شرکت بین المللی در سال 1992 به مرز ورشکستگی نزدیک شود. شایعات دربارهی این خانواده میگوید دلیل اصلی اختلافنظر دو برادر بر سر جنگ بوده است. در آوریل ۲۰۰۶، آدیداس خبر از قراردادی ۱۱ ساله داد که بر مبنای آن این شرکت کفشها و لباس ورزشی لیگ برتر بسکتبال آمریکا (NBA) را تأمین کند.