داستان برند: آدیداس؛ کفشهایی که برای پیمودن جهان طراحی شدند – زومیت

گسترش: آدیداس قصد دارد حضور خود را در بازارهایی که حرف اول را در آنها میزند بازهم افزایش دهد. او مخفف اسمش، یعنی ادی را با اول فامیلیاش، یعنی داسلر ترکیب کرد و برند «ادیداس» یا همان آدیداس خودمان را راه انداخت. رهبری: آدیداس مصمم است در کشورهایی که حضور پررنگی دارد اما هنوز نتوانسته است حرف اول را بزند؛ رهبری بازار را به دست بیاورد و به برند نخست در بازارهای اروپای غربی، چین و بازارهای نوظهور تبدیل شود. پس از بروزرسانی تجهیزات برادر کوچکتر یعنی رودی تصمیم به قطع همکاری گرفت و آنجا بود که برادر بزرگتر یعنی آدولف که او را آدی صدا میزدند نام برند را به آدیداس یعنی ترکیب اسم کوچکش آدی و نام فامیلیش داس لر یعنی آدیداس لر و سپس با حذف قسمت آخر یعنی لر به آدیداس تغییر داد و تا امروز هم به همان نام شناخته میشود.

هدف از اجرای این استراتژی، برقراری ارتباط با ورزشکاران و ساخت آیندهشان با آدیداس است. آدیداس مدعی است که درِ این شرکت به روی همه طراحان باز است و از همه دعوت میکند تا برای ساخت آینده ورزشی بهتر همکاری کنند. بهعنوان مثال در سال 2016، این شرکت کفش جدیدی در لندن عرضه کرد که فقط مشتریان خاص با پیشثبتنام در اپلیکیشن این شرکت میتوانستند این کفش را امتحان کنند. در ادامه نگاه کوتاهی به کفش های اورجینال برند آدیداس می اندازیم و خصوصیات کفش های اصل آدیداس را بررسی می کنیم. برای رسیدن به بالاترین کیفیت در کفش های میخ دار، داسلر جنس کفش های سنگین قدیمی خود را تغییر داد و در آنها از کتان و لاستیک استفاده کرد. کفش های ورزشی روبافت، چند سالی است که به بازار محصولات ورزشی راه یافته اند. در فروشگاه ما های کپی بسیاری از مدل های محبوب این کفش ها با مناسب ترین قیمت موجود است.برای اطلاع از قیمت کتانی ادیداس یا قیمت کتانی پوما به این صفحه مراجعه کنید.

نه تنها طی دهههای ۱۹۶۸۰ و ۱۹۹۰ اسپانسر بی چون چرای کفش و البسه مردان شمارهی یک تنیس جهان ایوان لندل و استفان ادبرگ و زن برتر تنیس استفی گراف بود، اما با این حال هر یک از این بازیکنان سبک طراحی گرافیکی مخصوص خود را در بازیها داشتند، که در عموم مردم هم به فروش میرسیدند. نماد این شرکت طرحی ساده و در عین حال بی¬نظیر است که توسط همگان شناخته شده است. هر کسی که در صنعت تولید کفش فعالیت میکند باید نمونهای از کفشهای تولیدی خود را بپوشد. کار آنها در مدت کوتاهی گرفت و تا پیش از جنگ جهانی دوم این دو برادر سالانه بیش از ۲۰۰ هزار جفت کفش به فروش می رساندند.

یک تیم بازاریابی حرفهای، استراتژی فروش جهانی شرکت آدیداس را تدوین میکند. امروز می خواهیم با هم برند آدیداس را به صورت کامل بررسی و تحلیل کنیم. چلسی با آدیداس قراردادی از سال 2006 بسته بود که این همکاری سال 2010 با رقم 160 میلیون پوند برای هشت سال و تا 2018 تمدید شد و سالی 20 میلیون پوند نصیب باشگاه لندنی میکرد. این شرکت امیدوار است که بتواند تا سال 2020، توان رقابتی خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد و به اهداف خود برسد. شهرت داسلرها بالا گرفت و تا قبل از شروع جنگ جهانی سالانه 200 هزار جفت کفش ورزشی فروختند. گفتنی است تعداد پتنتهای ثبتشده به نام این برند به هشتصد رسیده بود و ۱۵۰ مدل کفش مختلف را تولید میکردند. آدیداس متعهد شد که تا پایان سال 2017، یک میلیون جفت از این نوع کفش عرضه کند.