داستان برند: آدیداس؛ کفشهایی که برای پیمودن جهان طراحی شدند – زومیت

در ابتدا گفته می شد که طرح اختصاصی برای لباس های تیم ملی در نظر گرفته می شود و ایران یکی از کشورهایی است که شرکت آدیداس اسپانسری آن را به عهده دارد. آدیداس هم طولی نکشید که در تیم رقیب دیرینهاش بازی کرد. رودولف هم که تازه از جنگ برگشته بود، هنوز حال و هوای دوران نبرد را در سر داشت و فکر نمیکرد که بتواند به زندگی معمولی و شغلی دیگر بپردازد. با این حال بسیاری از عرضه کنندگان آدیداس این استانداردها را رعایت نمیکنند. نایکی در شرایطی این بیانیه را صادر کرد که بسیاری از بازیکنان ایران از کفشهای محصول این کمپانی استفاده میکردند. گفتنی است که پیش از این نایکی برند کفش های ورزشی و کلکسیون مجازی RTFKT را خریداری کرد، درحالیکه آدیداس هم موفق شد با همکاری PUNKS Comic, gmoney و Bored Ape Yacht Club مجموعه NFT اختصاصی خود را راه اندازی کند.

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید . آدیداس بزرگ ترین شرکت لباس ورزشی در اروپا می باشد و بعد از نایک (Nike) دومین شرکت بزرگ در دنیا می باشد. در دهه گذشته که این اتفاق سیر نزولی به خودش گرفته، تیم ملی از بستن قرارداد حرفهای با برندهای معتبر در دنیا هم محروم مانده است. پیراهن تیم ملی قطر را کمپانی آمریکایی «نایکی»، یکی از دو غول بزرگ تولیدکننده پوشاک ورزشی در دنیا، به صورت اختصاصی برای قطریها طراحی کرده است. آدیداس در سال ۲۰۰۳ از سازمان جهانی بدنسازی به خاطر استفاده از دو خط شبیه به سه خط آدیداس در دادگاه انگلیس شکایت کرد.

آدیداس، اعلام کرده که که این سه خط از لحاظ علمی و پزشکی موجب توازن و تعادل شخص می شوند. ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … از طرفی، رودولف دردسرهای بسیاری کشید؛ یکی از پاهایش به شدت آسیب دید، مدتی به عنوان فراری زندگی کرد و حتی زمانی که به صورت مخفیانه در مراسم تشیع جنازه پدرش شرکت کرده بود توسط نیروهای گشتاپو دستگیر شد و تا پایان جنگ در زندان ماند. ایران در جام جهانی 2018 روسیه، با دیگر برند معروف دنیا یعنی آدیداس به میدان رفت؛ ولی هیچ قرارداد اسپانسری در کار نبود و برخلاف عرف، این فدراسیون فوتبال ایران بود که به برند مذکورِ آلمانی پول پرداخت تا لباسها را به تن کند!

نتیجه شده آنکه کشور کوچکی مانند قطر، یکی از دو غول تجاری دنیای فوتبال را جذب خودش کرده و با بستن قراردادی سفت و سخت، به همکاری با آنها به صورت حرفهای پرداخته است. دو برادر در کنار یکدیگر برای پیشرفت ورزشکاران حرفه ای سخت مشغول به کار و فعالیت بودند. کنار جوب نشسته کوزه آوشان شکسته! تیم ملی فوتبال ایران، بعد از انقلاب هرگز به سراغ کمپانی «نایکی»، همان برندی که الان یکی از پیراهنهایش دست ابراهیم رئیسی است، نرفته است. فارغ از مباحث و موضوعاتی که حول محورهای دیپلماتیک و سیاسی در این دیدار مطرح شده، شیخ تمیم، هدیهای به رسم یادبود به ابراهیم رئیسی اهدا کرد و آنهم پیراهن شماره 22 تیم ملی قطر با نام «سیدابراهیم رئیسی» به شکل نمادین بود. فارغ از مباحث و موضوعاتی که حول محورهای دیپلماتیک و سیاسی در این دیدار مطرح شده، شیخ تمیم، هدیهای به رسم یادبود به ابراهیم رئیسی اهدا کرد و آنهم پیراهن شماره ۲۲ تیم ملی قطر با نام «سیدابراهیم رئیسی» به شکل نمادین بود.