داستان برند: آدیداس؛ کفشهایی که برای پیمودن جهان طراحی شدند – زومیت

پس از ترک رودی و تغییر نام کارخانه که مصادف بود با المپیک سال ۱۹۳۶ که اتفاقا در کشور آلمان هم برگزار میشد آدی به کمک یکی از دوستانش موفق شد با یکی از ورزشکاران سیاه پوست حاضر در المپیک که در رشته دو و میدانی رقابت میکرد آشنا شده و او را متقاعد کند که کفش های تولیدی کارخانه او یعنی آدیداس را به پا کند و با آن مسابقه بدهد. برند آدیداس توسط دو برادر به نام های آدولف و رودی داسلر در کشور آلمان شروع به فعالیت و شکل گیری نمود. در این زمان، برند شناخته شده ی آدیداس، به افزایش کیفیت تولیدی محصولاتش می اندیشید.

پس از اقبال بلند برند آدیداس در انتخاب ورزشکار مناسب جهت اسپانسرشیب در مسابقات المپیک ۱۹۳۶ برلین و کسب شهرت جهانی برای این برند آدی مجددا بخت خود را از طریق اسپانسرینگ در مسابقات جام جهانی فوتبال که در شهر برن کشور سوییس که کشوری بی طرف و امن بود برگزار میشد به آزمایش گذاشت و با تهیه کفشهای تیم ملی فوتبال آلمان در آن مسابقات قدم استراتژیک دیگری در زمینه مارکتینگ برند آدیداس برداشت که این اقدام او هم با بخت و اقبال خوب وی و قهرمانی و روی سکو رفتن تیم ملی فوتبال آلمان همراه شد. با نام کامل آدیداس آگ (Adidas AG) در شهر هرتسوگنآوراخ در ایالت بایرن در کشور آلمان قرار دارد.

این هلدینگ بزرگ، شرکت تولید پوشاک ورزشی «ریباک»، شرکت لوازم گلف «تیلورمِید»، و شرکت «راک پورت» را تحت مدیریت دارد. سالهای شروع به کار برند:هر داستان شگفت انگیزی آغازی دارد و این داستان از شهر کوچک باواریای آلمان آغاز شد.در سال 1924 آدیداسلر به همراه هیات همراهش عازم سفر شدند تا بهترین امکانات ممکن را در اختیار ورزشکاران قرار دهند.نخستین مدال طلای آمستردام (در سال 1928 توسط لینا رادک) و برلین (در سال 1936 توسط جسی اونز) دریافت شد و این تنها شروع داستان برند آدیداس بود. این داستان از چندین مایل دورتر از شهر هرتسوگن اوراخ شروع شد.درحالیکه آدیداس پس از معجزه ی شگفت انگیز 1954 به رشد و پیشرفت و شکوفایی خود ادامه می داد ، دو مرد انگلیسی به نام های جو و جف فاستر در کمپانی پدربزرگشان ” جی دابلیو فاستر ” که در سال 1895 تاسیس شد مشغول به فعالیت بودند. داستان برند آدیداس از اینجا شروع میشود که این برند یک برند فاتح جهانی شناخته شده و از میان تمام برندها بیشترین نمره را به خود اختصاص داده است.گهگاهی هم برای دستیابی به اهدافشان در این برند با مشکلاتی مواجه میشوند اما سعیشان بر آن است تا بهترین و مطلوبترین عملکرد را برایش به اجرا در آورند تا این این برند به رشد و پیشرفتی که شایسته اش است دسترسی پیدا کند و به سوی آینده ای روشن تر پیش رود.

در اواسط واپسین روزهای دههی ۱۹۹۰ آدیداس برند خود را به سه گروه با دیدگاههای جدا تقسیم کرد: کارآیی آدیداس به منظور نشان دادن توجه به ورزشکاران، آدیداسهای اصل به خاطر توجه به طراحیهای قبلی که الگوی شناخته شدهی سبک زندگی است و در آخر هم اهمیت سبک که مربوط به بازار مد است، اصلیترین گروه هم Y-۳ است (گروهی که رابطه ای بین آدیداس و طراح مد نوپا Yohji Yamamoto را نشان میدهد، Y نشانگر اسم Yamamoto و ۳ نشان دهندهی سه خط آدیداس است). ناگفته نماند در همان روزهای اول ثبت ، کمپانی کفشی تولید کرد که معروف به کفش آدیداس 3 خطی بود. او در سال ۱۹۸۷ نایک را ترک کرد تا شرکت بازاریابی ورزشی خود را تأسیس کند. در کنار این تغییرات، آنها به سیاستهای گذشته بنیانگذار این برند بازگشتند و از طراحان معروفی مانند «استلا مککارتی» (Stella McCartney) برای طراحی محصولات جدید – مانند لباسهای ورزشی بانوان – کمک گرفتند.