داستان برند: آدیداس؛ کفشهایی که برای پیمودن جهان طراحی شدند – زومیت

رشد: آدیداس بهدنبال افزایش فرصتهای رشد و تصاحب سهم بیشتری از بازارهای فروش در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه است. آدیداس همچنین بهدنبال تقویت همکاری با ورزشکاران خانم است. در این میان کمپانی آدیداس با تاریخچه بی نظیر خود وارد میدان شد و با حمایت خود قرارداد گران قیمت با باشگاه بست و با پرداخت 75 میلیون پوند به صورت سالانه به باشگاه، رسما اسپانسر منچستر یونایتد شد و این خبر مانند بمب ترکید چرا که هیچ دلیل منطقی پشت این مبلغ نبود. ادیداس همچنین برای تیم های ورزشی معتبر مانند رئال مادرید هم لباس طراحی می کند. در اوایل قرن 21 این برند بزرگترین تولید کننده لباس ورزشی در اروپا و دومین (بعد از نایک) در جهان بود. پس از آن قهرمانان زیادی در سرتاسر جهان هرکدام از کفش های آدیداس درخواست کردند. در سال 2016، بازیکنان تیمهای بایرن مونیخ و رئال مادرید با کفشهای مارک آدیداسی بازی کردند که پلاستیک آن را شرکت «پارلی اوشن» تولید کرده بود.

به کار می رود آدیداس از طریق این فناوری دوام کفشهای سری آدی تاف خود را تا سه برابر افزایش داده است. تاپی که بعد از ادعاهایش برای زنده کردن این برند جهانی نتوانست آدیداس را مدیریت کند، فردی دیگر را به جای خود بر صندلی مدیریت نشاند و به دنبال یک خریدار مناسب برای برند آدیداس گشت. رهبری: آدیداس مصمم است در کشورهایی که حضور پررنگی دارد اما هنوز نتوانسته است حرف اول را بزند؛ رهبری بازار را به دست بیاورد و به برند نخست در بازارهای اروپای غربی، چین و بازارهای نوظهور تبدیل شود. داستان آدیداس به علاقه آدولف به تولید کفش های ورزشی بازمیگردد، پس از بازگشت از جنگ جهانی اول برادران داسلر شروع به تولید کفش در کنار مغازه خشکشویی مادرشان کردند. ناگفته نماند در همان روزهای اول ثبت ، کمپانی کفشی تولید کرد که معروف به کفش آدیداس 3 خطی بود. گسترش: آدیداس قصد دارد حضور خود را در بازارهایی که حرف اول را در آنها میزند بازهم افزایش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دو شرکت آدیداس و پرادا از همکاری خود برای ایجاد نخستین پروژه مشترک در حوزه توکنهای غیرمثلی خبر دادهاند. یکی از استراتژیهای آدیداس، افزایش دانش در حوزه ورزشی از طریق همکاری با بهترینها در حوزههای گوناگون است. این شرکت با متخصصان در حوزههای مختلف ازجمله ورزش، سرگرمی، تولید، امور مشتریان و سلامت ورزشی همکاری میکند. با قدرت گرفتن هیتلر و گسترش تفکر نازی در آلمان، کمکم گرایش به تشکیل گروههای نازی در قالب تیمهای ورزشی قوت گرفت. این بزرگترین همکاری یک برند ورزشی با یک ستاره غیرورزشی است. در اینجا کامل تر با تاریخچه آدیداس آشنا می شویم و در میابیم که این کمپانی از کجا نشآت گرفته است. آدیداس، به طور کامل آدیداس AG، تولید کننده کفش ورزشی و پوشاک و کالاهای ورزشی در آلمان بوده است. امروزه این شرکت بالغ بر هشتصد و پنجاه میلیون عدد محصول تولید می کند که به 160 کشور جهان صادر می شود و در آن کشورها به فروش می رسد.

اما این بار تغییرات کوچکتری بر روی لوگو انجام شد چرا که برند آدیداس جایگاه خود را در تمام جهان یافته بود و تعویض لوگو می توانست موقعیت آن را در نگاه مشتریانش تخریب کند. برند های ورزشی سالیان سال است که ذهن همگان را به خود مشغول کرده است. آدولف داسلر یک کارآفرین آلمانی بود که بعدها به عنوان بنیانگذار برند آدیداس در دنیای ورزش به یک چهره سرشناس تبدیل شد. آدیداس متعهد شد که تا پایان سال 2017، یک میلیون جفت از این نوع کفش عرضه کند. یک تیم بازاریابی حرفهای، استراتژی فروش جهانی شرکت آدیداس را تدوین میکند. در سال 2016، همکاری میان آدیداس و کانیه وست، خواننده مشهور، بازار را غافلگیر کرد.