داستان برند آدیداس برندی برای برنده شدن – خانه سرمایه

کلارک گریسی برای آدیداس BJJ تبلیغ میکند. ولی حتی خریدار جدید هم نتوانست برای این برند کاری بکند. آدی، همنشین تیمهای ورزشی بود و برای این کار دلیل بسیار بزرگی داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه «بیلد» آلمان با انتشار گزارشی مدعی شد؛ کمپانی تولید پوشاک ورزشی «آدیداس» که بهدنبال عقد قرارداد اسپانسری با ارلینگ هالند است، زینالدین زیدان را بهعنوان نماینده خود برای مذاکره با این ستاره نروژی راهی آلمان کرده است. استراتژی برند آدیداس از روز اول و پس از انتخاب ورزشکار سیاه پوست “جسی اوهن” به عنوان چهره تبلیغاتی برند آدیداس همواره به گونه ای تعریف شده که با جذب تاپ ترین ورزشکاران رشته های ورزشی پر طرفدار در سراسر جهان و تهیه کلیپهای تبلیغاتی با حضور این ورزشکاران نام خود را در معرض دید مشتریان قرار بدهند که تا االن هم این شیوه موثر واقع شده است.

شرکت آدیداس بزرگترین تولیدکننده البسه ورزشی در اروپا و بعد از Nike دومین شرکت بزرگ در جهان است. با این وجود، این رقابت باعث توسعه و گسترش برندهای همچون آدیداس و پوما در جهان ورزش شد. علیرغم جدائی دو برادر، اما سرنوشت دو شرکت آدیداس و پوما شباهت های زیادی با هم دارند. در سال 1949، در پی بر هم خوردن رابطه برادران داسلر، آدولف شرکت آدیداس و رودولف شرکت پوما (Puma) را تاسیس کرد که این به یک رقابت تجاری بدل شد. مراسم فرانس فوتبال شب گذشته(دوشنبه) در سالن «تئاتر دو شاتله» پاریس برگزار و مرد آرژانتینی برای هفتمین بار موفق به فتح این جایزه معتبر فوتبالی شد. TBEA/Chiat/Day به Zane Peach تعهد دادند که تصاویری برای تبلیغات جهانی کمپین ۲۰۰۷ فراهم کنند. آدیداس در سال ۲۰۰۷ تولید سالهای پیش روی محصولات لاکروس را اعلام کرد و همچنین خبر داد که لاکروس ملی قدیمی را در سال ۲۰۰۸ برای بیش از ۶۰۰ بازیکن سال اول و دوم دانشگاه در آمریکا حمایت مالی خواهد کرد.

آدولف متوجه شد که برای هر ورزش، کفش اختصاصی وجود ندارد و این موضوع یعنی نبود کفش مناسب و مخصوص مطمئنا در میزان کارایی و عملکرد ورزشکاران اثر منفی خواهد داشت. آدولف نوآوری و اختراعهای متعددی در صنعت کفش ورزشی داشت به گونه ای که وی توانست که از ورزشکاران برای تبلیغ محصول خود بهره برد. آدولف موفق شد تا رضایت پدر را برای دنبال کردن چند رشته ورزشی بگیرد و به کسب موفقیت هایی برسد. لازم به ذکر است که امروزه این شرکت برند هایی همچون «ریباک» را زیر نظر خود دارد که با تولیدات حرفه ای اش گامی بزرگ در عرصه لوازم ورزشی برداشته است. وی مدام در مورد ورزش هایی همچون بوکس، دو میدانی، پرتاب نیزه، اسکی پرش، هاکی روی یخ و فوتبال با دوست صمیمی اش یعنی فریتز صحبت می کرد.

این کمپانی بزرگ ترین تولید کننده تجهیزات ورزشی و پوشاک ورزشی در اروپا و دومین برند تولید کننده محصولات ورزشی در دنیا است. رقبای آدیداس در آن سالها این برند را نماد برتری در تجهیزات و فناوری ساخت و مواداولیه میدانستند.حرکت مهم بعدی، ورود به بازار پرسود آمریکا بود که در سالهای پایانی دههی ۱۹۵۰ انجام شد. در سال ۲۰۱۶ یک اتفاق برای کمپانی آدیداس به وقوع پیوست؛ هاینر پس از ۱۵ سال مدیریت شرکت مارک آدیداس اصل را به کاسپر روستِد واگذار کرد. به طور مثال کتونی های این برند در رنگ ها و سایزهای مختلف و برای سلیقه های مختلف طراحی شده اند. شرکت آدیداس و لوگوی آن در سال ۱۹۴۸ به ثبت رسیدند. آدولف و رودلف در سال ۱۹۴۸ به شراکت خود پایان دادند و هر کدام جداگانه درصدد کار بر روی برند خود برآمدند. اما در سال ۱۹۴۸ «رودولف داسلر» شرکت «پوما» را بنا نهاد و «آدولف داسلر» همان شرکت اولیه را به نام «آدیداس» تغییر داد.