همه چیز درباره برند آدیداس

به روبرت لوئیس دریفوس که در سال ۱۹۹۷ گروه Salomon را خرید در سال ۲۰۰۵ ، آدیداس Salomon را فروخت اما تایلور این برند را حفظ کرد. در فرهنگ عامه تا دهه ۷۰ اعتقاد بر این بود که آدیداس مخفف جمله همه روزه رویای ورزش دارم (All Day I Dream About Sport) است، اما در واقع این نام برگرفته از نام آدولف داسلر است. هرچند آدولف نسبت به عواقب ادامه جنگ هشدار میداد، رادولف سعی میکرد خانواده خود را متقاعد کند. در سال 1920 آدولف داسلر جوان بيست ساله آلمانی شروع به ساخت کفشهای ورزشی کرد و سعی کرد که کفشهای زيبا و با کيفيت را توليد کند. برند آدیداس در سال ۱۹۲۴ توسط آدولف آدی داسلر و برادرش تأسیس شد. آدولف داسلر یک کارآفرین آلمانی بود که بعدها به عنوان بنیانگذار برند آدیداس در دنیای ورزش به یک چهره سرشناس تبدیل شد. پس از وقفه های جنگ جهانی دوم ، آدی و برادرش رودولف (“رودی”) تلاش کردند که شرکت داسلر را بازسازی کنند ، اما یک مشکل شخصی بین این برادران در سال ۱۹۴۸ ایجاد شد و رودی شرکت پوما را تاسیس کرد.

خانواده داسلر تولید کفش را پس از جنگ جهانی اول در المپیک ۱۹۳۶ برلین شروع کردند ، ستاره دو و میدانی آمریکایی جسی اوونز کفشهایی را پوشید که طبق گفته ها هدیه ای از آدی داسلر بود. همه چیز در آدیداس نشان دهنده روح بنیانگذار ما آدی داسلر است. روزهای اول این لوگو فقط سه خط بود که هنوز هم این نشان در آن حفظ شده است. در سال ۱۹۷۸ ، تاجر فرانسوی این شرکت را خریداری کرد اما موفق به احیای آن نشد. سبد ورزشی گسترده و متنوع این شرکت ، از ورزش های بزرگ جهانی مانند فوتبال و دو میدانی، تا ورزش های منطقه ای ضربان قلب مانند فوتبال آمریکا و راگبی، این برند را قادر ساخته است تا از فرهنگ فراتر رفته و به یکی از شناخته شده ترین و شاخص ترین مارک های جهانی، در داخل و خارج تبدیل شود. کار آن ها در مدت کوتاهی گرفت و تا پیش از جنگ جهانی دوم این دو برادر سالانه بیش از ۲۰۰ هزار جفت کفش به فروش می رساندند.

این تغییر می تواند در بازی آن ها، در زندگی آن ها و در دنیای آن ها باشد. رهبری ضعیف و نام تجاری چندگانه ، تغییر مداوم نامها باعث رشد کند شرکت آدیداس شد و باعث شد این شرکت بازار و اعتماد را از دست بدهد. این شرکت به دلیل محصولات مرتبط با ورزش مانند کفش ، پیراهن ، ساعت و لوازم جانبی در رتبه ۶۱ ام قرار دارد. هر کاری که می کنیم ریشه در ورزش دارد. شاید این سوال پیش آید که شیوه ی جلب اعتماد ورزشکاران کل جهان در این دهه ها به چه نحوی توسط ادیداس صورت گرفته است؟ این برند با تلاش بی وقفه در زمینه نوآوری و همچنین چندین دهه تجمع تخصص علوم ورزشی هدایت می شود،آن ها از همه، از ورزشکاران و تیم های نخبه حرفه ای گرفته تا هر فردی که می خواهد این ورزش را بخشی از زندگی خود کند، آماده می شوند.

رودولف در زمینه مدیریت فروش و بازاریابی مهارت داشت. هورست هم مانند پدرش در زمینه ورزش خلاق و علاقمند بود و دوران مدیریت او در فرانسه سود و رشد خوبی به عنوان زیرمجموعه ی ادیداس المانی به ارمغان اورد. شرکت آدیداس به دلیل کفش های سبک خود باعث جذب بازیکنان فوتبال به سمت شد و بسیار سریع رشد کرد. این شرکت لوازم جانبی موبایل ، دئودورانت ها و لوسیون ها را نیز می فروشد. تیم آدیداس لوازم جانبی برای باشگاه های فوتبال مانند بایرن مونیخ ، چلسی ، رئال مادرید و A.C میلان تدارک می بیند. سال گذشته، نایک از دنیای فوتبال 2 میلیارد و 300 میلیون دلار کسب کرد و آدیداس 2 میلیارد و 700 میلیون دلار. آدیداس با ظهور NIKE بازار را از دست داد و از آنها عقب افتاد.